သူလည္းလူ ကိုယ္လည္းလူပဲ
ဒါေပမယ့္ လူခ်င္းေတာ့မတူဘူး…
တစ္ခ်ိဳ႔ေရာဂါရွိၿပီး ဘာလို႔ တစ္ခ်ိဳ႔မရွိရတာလဲ?
တစ္ခ်ိဳ႔ခ်မ္းသာၿပီး ဘာလို႔ တစ္ခ်ိဳ႔ဆင္းရဲရတာလဲ?
တစ္ခ်ိဳ႔အသက္ရွည္ၿပီး ဘာလို႔ တစ္ခ်ိဳ့အသက္တိုတာလဲ?
တခ်ိဳ႔ရုပ္ေခ်ာလွပၿပီး ဘာလို႔ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ ရုပ္ဆိုးရတာလဲ?
တခ်ိဳ႔ညဏ္ေကာင္းၿပီး ဘာလို႔ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ ညဏ္ထိုင္းရတာလဲ?
တခ်ိဳ႔ၿမင့္တဲ့မ်ိဳးရိုးမွာ ၿဖစ္ၿပီး ဘာလို႔ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ မ်ိဳးရိုးနိမ့္ရတာလဲ?
တခ်ိဳ႔အရွိန္အဝါေတြၾကီးၿပီး ဘာလို႔ တစ္ခ်ိဳ႔က်ေတာ့ အရွိန္အဝါမၾကီးရတာလဲ?
လူခ်င္းတူပါလ်က္ အသက္ရွည္ျခင္း မရွည္ျခင္း၊ အနာေရာဂါမ်ားျခင္း နည္းျခင္း၊ ရုပ္အဆင္းလွပျခင္း မလွျခင္း၊ မိတ္ေဆြ အၿခံအရံ အရွိန္အ၀ါရွိျခင္း မရွိျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း၊ အမ်ိဳးေကာင္း၌ျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္း၊ ပညာဉာဏ္ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းဟူေသာ အခ်က္(၁၄)ခ်က္သည္ မတူညီၾကေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ လူသားခ်င္းတူၿပီး ကြဲျပားေနၾကပါသနည္း။ မည္သည့္လူသားမဆို ေစာင္႔ထိမ္းလွ်င္ ေစာင္႔ထိမ္းသလို အက်ိဳးရမည္ဟု ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားက ယခုလုိေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။
(၁) သူတစ္ပါးအသတ္ကုိ မသတ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အသက္ရွည္ၿပီး သူမ်ားအသတ္ကုိ သတ္ေလ့ရွိသူသည္ အသက္တုိၾကေပသည္။
(၂) ေသေအာင္မသတ္ဘဲနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ ညွင္းဆဲရံုမွ် ျပဳလုပ္ေသာ မေကာင္းမႈမ်ိဳး၊ သူတစ္ပါးအား တုတ္ဓါးလက္နက္ျဖင့္ နာက်င္ေအာင္၊ ဒဏ္ရာရေအာင္၊ စိတ္ထိခုိက္ခံစားရေအာင၊္ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အနာေရာဂါမ်ား၍ ထုိအရာမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အနာေရာဂါနည္းေပသည္။
(၃) ေဒါသႀကီးျခင္း၊ စိတ္ဆုိးလြယ္ျခင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းၿခင္း(စိတ္ေထာင္ းကိုယ္ေၾက)
၊ နည္းနည္းေလးေၿပာတာနဲ႔ စိတ္ဆိုးတတ္ၿခင္း၊ စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္ၿခင္းကို
ဟန္မေဆာင္ထားတတ္ၿခင္း (ဝုန္းဒိုင္းက်ဲ ေသာင္းက်န္းၿခင္း၊
ခဏခဏေပါက္ကြဲတတ္ၿခင္း)တုိ႔သ ည္
ျဖစ္ေလဘ၀၌ ရုပ္ေရအဆင္း မလွျခင္းတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစ၍ သူတစ္ပါးတုိ႔က စိတ္ဆုိးစရာ
အမ်က္ေဒါသျဖစ္စရာမ်ားနဲ႔ ေျပာဆုိေစကာမႈ စိတ္မဆုိးေဒါသ မထြက္ေအာင္
ထိန္းႏုိင္ၿပီး သည္းခံေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ရုပ္ရည္အဆင္း
လွပၾကေပသည္။ ( ေဒါသထြက္လာရင္ ကိုယ္တြင္းက ေသြးဟာဆူလာၿပီး ဆဲလ္ေတြဟာ
အပူဓာတ္ေၾကာင္႔ ေလာင္ကၽႊမ္းသြားၿပီး အိုဇာလာၿခင္း၊ အိုမင္းလြယ္ၿခင္း
ၿဖစ္သည၊္ ေဒါသၾကီးရင္ ေသာကနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္ရသည္။)
(၄) တန္ခိုးအာဏာမရွိရၿခင္းသည္ မစၦရိယမ်ားေသာေၾကာင္႔ ၿဖစ္သည္။ မစၦရိယတြင္ ……
၁။ သူတစ္ပါးရတဲ႔ ပစၥည္းကို မနာလိုၿခင္း၊ ကိုယ္ေကာင္းေကာင္းရသလို သူမ်ားကိုလဲ မရေစခ်င္ၿခင္း၊
၂။ သူတစ္ပါးတို႔ ရိုေသခံရတာကို မနာလိုၿခင္း၊
၃။ သူတစ္ပါး ရွိခိုးခံရတာ ပူေဇာ္ခံရတာကို မနာလိုၿခင္း၊
၄။ ကိုယ္နဲ႔ ခင္ေနတဲ႔မိတ္ေဆြ သူမ်ားနဲ႔ပိုခင္သြားမွာ စိုးရိမ္ၿခင္း၊
၅။ သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ခင္ေနတာကို မနာလိုၿခင္း၊ သူတစ္ပါး ၿမတ္ႏိုးခံေနရတာကို အလိုမရွိၿခင္း၊ မေက်နပ္ၿခင္း၊
၆။ သူတစ္ပါး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတာကို မနာလိုၿခင္း၊ အလိုမရွိၿခင္း၊ သတင္းအမွားလိုက္ၿဖန္႔ၿခင္း၊
၇။ သူတစ္ပါးရဲ့ေကာင္းဂုဏ္ကို မခ်ီးမြမ္းႏိုင္ၿခင္း၊ သူမ်ားေၿပာရင္လဲ မလိုလားပဲ မေကာင္းလိုက္ေၿပာၿခင္း၊
၈။ ကိုယ္သိသလို သူမ်ားကို မသိေစခ်င္ၿခင္း၊ ကိုယ္႔ထက္သိသြားမွာကို အလိုမရွိၿခင္း၊
၉။ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကိုယ္႔ထက္သာေနတာကို လက္မခံႏိုင္ဘဲ မေက်နပ္ၿခင္း၊ အလိုမရိွ မလိုလားၿခင္း၊
၁၀။ သူတစ္ပါး ရုပ္ဆင္း အဂၤါလွပတာကို မလိုလားၿခင္း၊ ကိုယ္႔ထက္ပိုလွမွာ စိုးရိမ္ၿခင္း၊ ပိုလွေနတာကို အလိုမရွိၿခင္း. စသည္တုိ႔ၿဖစ္သည္။
သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာျခင္း၊ ရုပ္ေရလွပျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာျခင္းတုိ႔ကုိ မနာလုိျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ မိတ္ေဆြအၿခံအရံ အရွိန္အ၀ါ တန္ခိုးအာဏာနည္းပါး၍ ထုိေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာ ဘ၀၌ မိတ္ေဆြအၿခံအရံမ်ားၿပီး အရွိန္ၾသဇာ ႀကီးမားေပသည္။ ကိုယ္ေၿပာစကား ကိုယ္႔ႏွဳတ္ထြက္စကားက ၾသဇာအာဏာ မရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏စကားကုိ ဇနီးခင္ပြန္း၊ သားသမီး၊ ညီအကုိေမာင္ႏွမ၊ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ၊ တပည့္မ်ားက နားမေထာင္လွ်င္ ဤအခ်က္ကုိ လုိက္နာက်င့္ေဆာင္ပါေလ။
(၅) စည္းစိမ္း ပစၥည္း မခ်မ္းသာရၿခင္းရဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြက ၁၀ မ်ိဳးရွိပါတယ္ ..
၁။ စားစရာ ၊ ထမင္း ဟင္း မလွဴဘူးၿခင္း၊
၂။ ေသာက္စရာ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၃။ အဝတ္အထည္ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၄။ ယာဥ္အလွဴ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၅။ ပန္းအလွဴ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၆။ န႔ံသာအလွဴ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၇။ အလွအပပစၥည္း၊ အသံုးအေဆာင္တို႔ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၈။ ေနရာထိုင္ခင္း မလွဴဘူးၿခင္း၊
၉။ အေဆာက္အဦး မလွဴဘူးၿခင္း၊
၁၀။ ဆီမီး မလွဴဘူးၿခင္း၊ စသည္႔တို႔ကို…
သူတစ္ပါးတုိ႔အား အထူးသျဖင့္ သီလ သမာဓိ ပညာ သံုးပါးျဖင့္ ျပည့္စံုေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔အား တစ္စံုတစ္ခုေသာ ပစၥည္းကုိမွ် မေပးလွဴေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဆင္းရဲ၍ ေပးလွဴစြန္႔ႀကဲေပးကမ္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေပသည္။ ဒီအထဲက တစ္ခုခုဆင္းရဲေနရင္ၿဖစ္ေစ၊ တစ္ခုခုခၽြတ္ယြင္းေနရင္ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ သေဘာေပါက္ပါ။ သေဘာေပါက္ၿပီး ၿပင္ၾကပါ။
(၆) မိမိထက္ အသက္ႀကီးသူကုိ၄င္း၊ ပညာႀကီးမားေသာသူကုိ၄င္း၊ အသိပညာ ဗဟုသုတတရား မ်ားသူကို၄င္း၊ သီလရွိေသာသူကုိ၄င္း၊ ရုိေသေလးစားျခင္း၊ ဆည္းကပ္ျခင္းမရွိဘဲ မာန္မာန ေထာင္လႊားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အမ်ိဳးယုတ္၍ မိမိထက္ အသက္ေသာ္၄င္း၊ ပညာေသာ္၄င္း၊ အသိေသာ္၄င္း၊ သီလေသာ္၄င္း၊ ႀကီးမားေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မာန္မာန မေထာင္လႊားဘဲ မာန္မာနခ်၍ ရုိေသေလးစားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ ဘ၀၌ ျဖစ္ရေပသည္။
(၇) ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ထံ၌
ဘယ္အရာသည္ ေကာင္းေသာကုသုိလ္တရား၊
ဘယ္တရားသည္ မေကာင္းေသာ အကုသုိလ္တရား၊
ဘယ္အရာသည္ က်င့္သံုးရမည့္အရာ၊
ဘယ္အရာသည္ မက်င့္သံုးသင့္ေသာတရား၊
မည္သုိ႔ေသာ အရာသည္ အျပစ္ရွိ၍ မည္သုိ႔ေသာ အရာသည္ အျပစ္မရွိပါသနည္း
စသည္ျဖင့္ မိမိသိသင့္ သိထုိက္သည့္ တရားမ်ားကုိ မစူးစမ္းမေလ့လာ မေမးျမန္း မေဆြးေႏြး မက်င့္သံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဉာဏ္ပညာနည္းပါး၍ ထုိအရာမ်ားကုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး စူးစမ္းေလ့လာ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားေပသည္။ ဉာဏ္ေကာင္း ၾကေပသည္။
အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ သိရွိၿပီးၿပီဆုိလွ်င္ မိမိ၌ေသာ္၄င္း၊ တစ္ပါးေသာသူ၌၄င္း၊ ထုိအခ်က္မ်ားထဲက တစ္ခုခု ခ်ိဳ႕ယြင္းလွ်င္၄င္း၊ ျပည့္စံုလွ်င္၄င္း၊ တုိက္ဆုိင္ၾကည့္ပါက မည္သည့္ အခ်က္ေၾကာင့္ မည္ကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆန္းစစ္ၾကည့္လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လူသားမ်ားသည္ ယခုဘ၀၌ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားထဲမွ မေကာင္းေသာ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေနာက္ေနာင္ ဘ၀မ်ား၌ မျဖစ္ရေလေအာင္ ယခုကတည္းက ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တာ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး လုိက္နာ က်င့္သံုးသင့္တာ လုိက္နာက်င့္သံုးရန္ လုိအပ္လွေပသည္။
သတၱ၀ါတုိ႔သည္ မိမိၿပဳလုပ္ေသာ (ကာယကံ၊ဝဇီကံ၊မေနာကံ) ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိကုန္သည္။ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔ ျဖစ္ကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ ေဆြမ်ိဳးရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ မွီခုိရာ ရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ အယုတ္အျမတ္ စသည္တုိ႔ ခဲြျခား၍ ဖန္တီးေပးပါသည္။ ကံဆိုသည္မွာ မိမိလုပ္ေသာ “ေကာင္းမူ၊ မေကာင္းမူအလုပ္” ၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္လူသားမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ အႀကံအစည္ အေျပာအဆုိ အလုပ္အကုိင္တုိ႔ကုိ ေကာင္းေသာအရာမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရန္ အထူးလုိအပ္ပါေပသည္။ ထုိမိမိႀကံစည္မႈ ေျပာဆုိမႈ လုပ္ကုိင္မႈတုိ႔သည္ ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္၍ ေကာင္းက်ိဳးခံစားရေပမည္။ မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳးျဖစ္၍ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ခံစားၾကရေပမည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ မိမိကုိယ္ကုိခ်စ္တယ္ႏွစ္သက္ တယ္ဆုိလွ်င္
အႀကံအစည္(မေနာကံ) အေျပာအဆုိ (၀စီကံ) အလုပ္အကုိင္ (ကာယကံ)တုိ႔ကုိ ေကာင္းေသာ
အရာမ်ားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔ရန္ လုိအပ္လွေပသည္။ သုိ႔မွသာလွ်င္
မိမိကုိယ္ကုိ ခ်စ္ရာေရာက္ေပမည္။ လူသားအားလံုး မိမိကုိယ္ကုိ
ခ်စ္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလွ်က္............။
(မဇၥ်ိမနိကယ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ ၀ိဘဂၤ၀ဂ္၊ စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္)
(www.sannynaymin.com ႏွင့္ www.kzarboworld.com ဆိုဒ္မ်ားမွ ယူထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ အရွင္ေကာမလဆန္နီေနမင္း၏ ပို႔စ္ ႏွင့္ ဓမၼစရဦးကုမာရ (မာလိႅကာ၏ေမးခြန္းမ်ားတရားေ ခြမွ) ေဟာၾကားခ်က္မ်ားကို ပိုမိုၿပည့္စံုေစရန္၊ ပိုမိုအဓိပၸါယ္ေပၚေစရန္ ေပါင္းစပ္ထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္) ႏွလံုးသားအာဟာရ
တခ်ိဳ႔ရုပ္ေခ်ာလွပၿပီး ဘာလို႔ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ ရုပ္ဆိုးရတာလဲ?
တခ်ိဳ႔ညဏ္ေကာင္းၿပီး ဘာလို႔ တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ ညဏ္ထိုင္းရတာလဲ?
တခ်ိဳ႔ၿမင့္တဲ့မ်ိဳးရိုးမွာ
တခ်ိဳ႔အရွိန္အဝါေတြၾကီးၿပီး
လူခ်င္းတူပါလ်က္ အသက္ရွည္ျခင္း မရွည္ျခင္း၊ အနာေရာဂါမ်ားျခင္း နည္းျခင္း၊ ရုပ္အဆင္းလွပျခင္း မလွျခင္း၊ မိတ္ေဆြ အၿခံအရံ အရွိန္အ၀ါရွိျခင္း မရွိျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္း၊ အမ်ိဳးေကာင္း၌ျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္း၊ ပညာဉာဏ္ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းဟူေသာ အခ်က္(၁၄)ခ်က္သည္ မတူညီၾကေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ လူသားခ်င္းတူၿပီး ကြဲျပားေနၾကပါသနည္း။ မည္သည့္လူသားမဆို ေစာင္႔ထိမ္းလွ်င္ ေစာင္႔ထိမ္းသလို အက်ိဳးရမည္ဟု ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားက ယခုလုိေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။
(၁) သူတစ္ပါးအသတ္ကုိ မသတ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အသက္ရွည္ၿပီး သူမ်ားအသတ္ကုိ သတ္ေလ့ရွိသူသည္ အသက္တုိၾကေပသည္။
(၂) ေသေအာင္မသတ္ဘဲနဲ႔ သူတစ္ပါးကုိ ညွင္းဆဲရံုမွ် ျပဳလုပ္ေသာ မေကာင္းမႈမ်ိဳး၊ သူတစ္ပါးအား တုတ္ဓါးလက္နက္ျဖင့္ နာက်င္ေအာင္၊ ဒဏ္ရာရေအာင္၊ စိတ္ထိခုိက္ခံစားရေအာင၊္ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အနာေရာဂါမ်ား၍ ထုိအရာမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အနာေရာဂါနည္းေပသည္။
(၃) ေဒါသႀကီးျခင္း၊ စိတ္ဆုိးလြယ္ျခင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းၿခင္း(စိတ္ေထာင္
(၄) တန္ခိုးအာဏာမရွိရၿခင္းသည္ မစၦရိယမ်ားေသာေၾကာင္႔ ၿဖစ္သည္။ မစၦရိယတြင္ ……
၁။ သူတစ္ပါးရတဲ႔ ပစၥည္းကို မနာလိုၿခင္း၊ ကိုယ္ေကာင္းေကာင္းရသလို သူမ်ားကိုလဲ မရေစခ်င္ၿခင္း၊
၂။ သူတစ္ပါးတို႔ ရိုေသခံရတာကို မနာလိုၿခင္း၊
၃။ သူတစ္ပါး ရွိခိုးခံရတာ ပူေဇာ္ခံရတာကို မနာလိုၿခင္း၊
၄။ ကိုယ္နဲ႔ ခင္ေနတဲ႔မိတ္ေဆြ သူမ်ားနဲ႔ပိုခင္သြားမွာ စိုးရိမ္ၿခင္း၊
၅။ သူတစ္ပါးတို႔ ခ်စ္ခင္ေနတာကို မနာလိုၿခင္း၊ သူတစ္ပါး ၿမတ္ႏိုးခံေနရတာကို အလိုမရွိၿခင္း၊ မေက်နပ္ၿခင္း၊
၆။ သူတစ္ပါး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတာကို မနာလိုၿခင္း၊ အလိုမရွိၿခင္း၊ သတင္းအမွားလိုက္ၿဖန္႔ၿခင္း၊
၇။ သူတစ္ပါးရဲ့ေကာင္းဂုဏ္ကို မခ်ီးမြမ္းႏိုင္ၿခင္း၊ သူမ်ားေၿပာရင္လဲ မလိုလားပဲ မေကာင္းလိုက္ေၿပာၿခင္း၊
၈။ ကိုယ္သိသလို သူမ်ားကို မသိေစခ်င္ၿခင္း၊ ကိုယ္႔ထက္သိသြားမွာကို အလိုမရွိၿခင္း၊
၉။ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ကိုယ္႔ထက္သာေနတာကို လက္မခံႏိုင္ဘဲ မေက်နပ္ၿခင္း၊ အလိုမရိွ မလိုလားၿခင္း၊
၁၀။ သူတစ္ပါး ရုပ္ဆင္း အဂၤါလွပတာကို မလိုလားၿခင္း၊ ကိုယ္႔ထက္ပိုလွမွာ စိုးရိမ္ၿခင္း၊ ပိုလွေနတာကို အလိုမရွိၿခင္း. စသည္တုိ႔ၿဖစ္သည္။
သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာျခင္း၊ ရုပ္ေရလွပျခင္း၊ ေက်ာ္ေစာျခင္းတုိ႔ကုိ မနာလုိျဖစ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ မိတ္ေဆြအၿခံအရံ အရွိန္အ၀ါ တန္ခိုးအာဏာနည္းပါး၍ ထုိေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာ ဘ၀၌ မိတ္ေဆြအၿခံအရံမ်ားၿပီး အရွိန္ၾသဇာ ႀကီးမားေပသည္။ ကိုယ္ေၿပာစကား ကိုယ္႔ႏွဳတ္ထြက္စကားက ၾသဇာအာဏာ မရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏စကားကုိ ဇနီးခင္ပြန္း၊ သားသမီး၊ ညီအကုိေမာင္ႏွမ၊ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ၊ တပည့္မ်ားက နားမေထာင္လွ်င္ ဤအခ်က္ကုိ လုိက္နာက်င့္ေဆာင္ပါေလ။
(၅) စည္းစိမ္း ပစၥည္း မခ်မ္းသာရၿခင္းရဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြက ၁၀ မ်ိဳးရွိပါတယ္ ..
၁။ စားစရာ ၊ ထမင္း ဟင္း မလွဴဘူးၿခင္း၊
၂။ ေသာက္စရာ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၃။ အဝတ္အထည္ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၄။ ယာဥ္အလွဴ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၅။ ပန္းအလွဴ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၆။ န႔ံသာအလွဴ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၇။ အလွအပပစၥည္း၊ အသံုးအေဆာင္တို႔ မလွဴဘူးၿခင္း၊
၈။ ေနရာထိုင္ခင္း မလွဴဘူးၿခင္း၊
၉။ အေဆာက္အဦး မလွဴဘူးၿခင္း၊
၁၀။ ဆီမီး မလွဴဘူးၿခင္း၊ စသည္႔တို႔ကို…
သူတစ္ပါးတုိ႔အား အထူးသျဖင့္ သီလ သမာဓိ ပညာ သံုးပါးျဖင့္ ျပည့္စံုေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔အား တစ္စံုတစ္ခုေသာ ပစၥည္းကုိမွ် မေပးလွဴေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဆင္းရဲ၍ ေပးလွဴစြန္႔ႀကဲေပးကမ္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေပသည္။ ဒီအထဲက တစ္ခုခုဆင္းရဲေနရင္ၿဖစ္ေစ၊ တစ္ခုခုခၽြတ္ယြင္းေနရင္ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ သေဘာေပါက္ပါ။ သေဘာေပါက္ၿပီး ၿပင္ၾကပါ။
(၆) မိမိထက္ အသက္ႀကီးသူကုိ၄င္း၊ ပညာႀကီးမားေသာသူကုိ၄င္း၊ အသိပညာ ဗဟုသုတတရား မ်ားသူကို၄င္း၊ သီလရွိေသာသူကုိ၄င္း၊ ရုိေသေလးစားျခင္း၊ ဆည္းကပ္ျခင္းမရွိဘဲ မာန္မာန ေထာင္လႊားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အမ်ိဳးယုတ္၍ မိမိထက္ အသက္ေသာ္၄င္း၊ ပညာေသာ္၄င္း၊ အသိေသာ္၄င္း၊ သီလေသာ္၄င္း၊ ႀကီးမားေသာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ မာန္မာန မေထာင္လႊားဘဲ မာန္မာနခ်၍ ရုိေသေလးစားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ ဘ၀၌ ျဖစ္ရေပသည္။
(၇) ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ထံ၌
ဘယ္အရာသည္ ေကာင္းေသာကုသုိလ္တရား၊
ဘယ္တရားသည္ မေကာင္းေသာ အကုသုိလ္တရား၊
ဘယ္အရာသည္ က်င့္သံုးရမည့္အရာ၊
ဘယ္အရာသည္ မက်င့္သံုးသင့္ေသာတရား၊
မည္သုိ႔ေသာ အရာသည္ အျပစ္ရွိ၍ မည္သုိ႔ေသာ အရာသည္ အျပစ္မရွိပါသနည္း
စသည္ျဖင့္ မိမိသိသင့္ သိထုိက္သည့္ တရားမ်ားကုိ မစူးစမ္းမေလ့လာ မေမးျမန္း မေဆြးေႏြး မက်င့္သံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဉာဏ္ပညာနည္းပါး၍ ထုိအရာမ်ားကုိ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး စူးစမ္းေလ့လာ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ ျဖစ္ေလရာဘ၀၌ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားေပသည္။ ဉာဏ္ေကာင္း ၾကေပသည္။
အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ သိရွိၿပီးၿပီဆုိလွ်င္ မိမိ၌ေသာ္၄င္း၊ တစ္ပါးေသာသူ၌၄င္း၊ ထုိအခ်က္မ်ားထဲက တစ္ခုခု ခ်ိဳ႕ယြင္းလွ်င္၄င္း၊ ျပည့္စံုလွ်င္၄င္း၊ တုိက္ဆုိင္ၾကည့္ပါက မည္သည့္ အခ်က္ေၾကာင့္ မည္ကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆန္းစစ္ၾကည့္လိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ လူသားမ်ားသည္ ယခုဘ၀၌ အထက္ပါ အခ်က္မ်ားထဲမွ မေကာင္းေသာ အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ေနာက္ေနာင္ ဘ၀မ်ား၌ မျဖစ္ရေလေအာင္ ယခုကတည္းက ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တာ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး လုိက္နာ က်င့္သံုးသင့္တာ လုိက္နာက်င့္သံုးရန္ လုိအပ္လွေပသည္။
သတၱ၀ါတုိ႔သည္ မိမိၿပဳလုပ္ေသာ (ကာယကံ၊ဝဇီကံ၊မေနာကံ) ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိကုန္သည္။ ကံ၏ အေမြခံတုိ႔ ျဖစ္ကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ ေဆြမ်ိဳးရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ မွီခုိရာ ရွိကုန္သည္။ ကံသာလွ်င္ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ အယုတ္အျမတ္ စသည္တုိ႔ ခဲြျခား၍ ဖန္တီးေပးပါသည္။ ကံဆိုသည္မွာ မိမိလုပ္ေသာ “ေကာင္းမူ၊ မေကာင္းမူအလုပ္” ၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္လူသားမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ အႀကံအစည္ အေျပာအဆုိ အလုပ္အကုိင္တုိ႔ကုိ ေကာင္းေသာအရာမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရန္ အထူးလုိအပ္ပါေပသည္။ ထုိမိမိႀကံစည္မႈ ေျပာဆုိမႈ လုပ္ကုိင္မႈတုိ႔သည္ ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္၍ ေကာင္းက်ိဳးခံစားရေပမည္။ မေကာင္းလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳးျဖစ္၍ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ခံစားၾကရေပမည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိသည္ မိမိကုိယ္ကုိခ်စ္တယ္ႏွစ္သက္
(မဇၥ်ိမနိကယ္၊ ဥပရိပဏၰာသပါဠိေတာ္၊ ၀ိဘဂၤ၀ဂ္၊ စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္)
(www.sannynaymin.com ႏွင့္ www.kzarboworld.com ဆိုဒ္မ်ားမွ ယူထားၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ အရွင္ေကာမလဆန္နီေနမင္း၏ ပို႔စ္ ႏွင့္ ဓမၼစရဦးကုမာရ (မာလိႅကာ၏ေမးခြန္းမ်ားတရားေ
No comments:
Post a Comment